E-számla

Környezetünk megóvása érdekében a jogszabályi lehetőségeket figyelembe véve, valamint a folyamatos fejlesztések eredményeképpen elektronikus számla küldés bevezetése mellett döntöttünk. Ennek előnyeiről és következményeiről szeretnénk Önt az alábbiakban tájékoztatni.

Az elektronikus számla lényege, hogy az papírra nyomtatás helyett csak elektronikus úton kerül kibocsátásra és továbbításra, valamint a befogadó és a kiállító is elektronikus formában tárolja, a NAV elektronikusan ellenőrzi. Az elektronikus úton kibocsátott számla (e-számla) ugyanazon adattartalommal rendelkezik, mint a papíron kibocsátott, formailag is azonos kinézetű. Az e-számla egyenértékű a papíralapú számlával, a hiteles elektronikus aláírás és időbélyegző révén a jogszabályi megőrzési előírásoknak is maradéktalanul megfelel.

Miért előnyös az elektronikus számla?

  • környezetbarát,
  • biztonságos,
  • azonnal rendelkezésre áll,
  • időbélyeggel és elektronikus aláírással ellátott,
  • továbbítható, lementhető, megosztható,
  • teljesítési igazolás mellékelhető hozzá.

Hogyan fogom megkapni az elektronikus számlákat?

 Alapesetben e-mail-ben. Kérjük, a mellékelt nyomtatványon szíveskedjen megadni azon e-mail cím(ek)et, amely(ek)et számlafogadásra szeretnének használni. A számlák elektronikus aláírással és időbélyeggel ellátottak, megnyitásukhoz 8-as vagy újabb verziójú Acrobat Reader alkalmazás elégséges, külön szoftver megvásárlására, telepítésére nincs szükség.

Hogyan tudom igényelni az e-számlát?

Az alábbi gombra kattintva letöltheti a szükséges nyilatkozatot, melyet kitöltést és aláírást követően e-mailben, faxon, vagy postai úton visszajuttathat az alábbi elérhetőségek egyikére:

Földiné Szalatnay Gabriella

Irodavezető

2142 Nagytarcsa, Csonka János út 1.

+ 36 (30) 722 04 75

[email protected]